O nas

KOSMETYKA I (PSYCHO) KOSMETOLOGIA jest pierwszym czasopismem kosmetycznym w Polsce, które powstało w styczniu 1993 roku. Na jego łamach prezentujemy osiągnięcia branży beauty, jak również tematykę związaną z szeroko pojętym zdrowiem, w tym psychicznym. Czasopismo od zawsze stawiało na edukację zachęcając specjalistów branży kosmetycznej do rozwoju. Wykorzystywane jest w pisaniu prac licencjackich, magisterskich i rozpraw doktorskich.

Nadal podążamy z duchem czasów. Jesteśmy organizatorem licznych warsztatów mających na celu rozwój umiejętności oraz samodoskonalenie się (WIĘCEJ INFORMACJI NA PODSTRONIE WARSZTATY). Misją KOSMETYKI I (PSYCHO) KOSMETOLOGII jest zachęcenie do zadbania o wnętrze człowieka. Bowiem od samopoczucia i samoświadomości, poczucia wartości i wcielania ich w życie zależy jakość naszego życia.
 

HISTORIA

Tytuł założyła w 1993 roku Barbara Jaroszewska, pedagog, autorka pierwszych w naszym kraju założeń programowych dla szkół pomaturalnych w latach 70-tych, autorka podręczników i książek popularyzujących wiedzę z zakresu kosmetyki pielęgnacyjnej.

KOSMETYKA I KOSMETOLOGIA w latach 90-tych była najpopularniejszym tytułem branży kosmetycznej, w którym mieli okazję zaprezentować się przyszli eksperci w tej dziedzinie.

W KOSMETYCE I KOSMETOLOGII pojawiły się artykuły wykładowców, kosmetyczek, lekarzy, farmaceutów, założycieli firm kosmetycznych, również tych, którzy na łamach czasopisma stawiali pierwsze kroki w tej branży, przekazując wiedzę na temat swojej pracy i osiągnięć w dziedzinie beauty.

KOSMETYKA I KOSMETOLOGIA umożliwiła firmom polskim i zagranicznym, wchodzącym na nasz rynek, zaprezentowanie oferty i dotarcie do polskiego konsumenta. Niewątpliwie przyczyniła się do ich sukcesu.

Polskie Stowarzyszenie Kosmetyczne było pomysłodawcą i organizatorem pierwszych w Polsce międzynarodowych kongresów kosmetycznych oraz targów. Śladem PSK poszły inne firmy, związki obecnie organizujące imprezy kosmetyczne.

 

Stowarzyszenie PSK powstało z myślą o kosmetyczkach i udzieleniu im pomocy w poszerzaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności. Celem działania była integracja środowiska kosmetycznego oraz organizowanie pierwszych w Polsce seminariów oraz kursów kosmetycznych.