PERFUMERYJNY EVENT ESXENCE W MEDIOLANIE

ESXENCE – THE SCENT OF EXCELLENCE and EXPERIENCE LAB A huge success for the international events dedicated to artistic perfumery and Indie cosmetics

Od 25 do 28 kwietnia 2019 roku miałam przyjemność wziąć udział w wyjątkowym wydarzeniu – ESXENCE. Mediolan w tych dniach przeobraził się w businessową stolicę imperium zapachowego. Mogliśmy podziwiać zapachy z całego świata, poznać słynnych twórców, jak również nowinki kosmetyczne. W Mediolanie spotkałam wiele ciekawych osób, z którymi umówiona jestem już na wywiady. Ponieważ zapach i jego właściwości terapeutyczne stanowią temat moich badań naukowych, i biorę udział w wielu konferencjach międzynarodowych, moje zainteresowanie wzbudziła zwłaszcza jedna marka, której myślą przewodnią jest podtekst psychologiczny. A ponieważ nasz magazyn „KOSMETYKA I KOSMETOLOGIA” zanużony jest w tej tematyce (czyli PSYCHOKOSMETOLOGII) więc z pewnością niebawem opublikuję wywiad z właścicielką perfum, które nie tylko noszą nazwę związaną z EMOCJAMI, stanem ducha, ale także korzystnie wpływają na nasze samopoczucie. Poniżej ciekawostki z wydarzenia. Tymczasem pozdrawiam WAS przesyłając dużo pozytywnej energii i piękny zapach – MIŁOŚCI I WDZIĘCZNOŚCI.

Tamara Gotowicka

redaktor naczelna. BEAUTY& WELL-BEING COACH

Almost 7.890 guests coming from all over the world had the opportunity to find out more than 221 brands and to attend a curated selection of meetings, round tables, workshops, presentations and olfactory itineraries led by renowned experts, thus appointing Esxence as one of the most prestigious exhibition on the international scene.
The first edition of Experience Lab, dedicated to the most important indie beauty brands together with the absolute peak of cosmetics and cosmeceuticals, achieved a positive success, displaying around 44 cutting-edge brands in the wonderful setting of Villa Quarzo.
Good vibes also for the first Milano Fragrance Week, promoting the olfactory culture and the interest in perfume as an art form, through more than 25 events open to public and spread all over the city.


ESXENCE 2019 IN NUMBERS
– Esxence: 221 brands (+19% compared to 2018) split in 91 Main Brands and 130 Spotlight Brands – Experience Lab: 44 brands – 18 different countries of origin of the brands (Australia, Denmark, France, Germany, Italy, Kuwait, Netherlands, Oman, Principality of Monaco, Spain, Saudi Arabia, Sweden, Switzerland, Turkey, UAE, UK, USA, Uzbekistan) – 6.000 square meters of exhibition space (The Mall + Villa Quarzo) – 80% of total exhibitors coming from abroad – 7.890 guests (+25% during the day one of the event, compared to 2018), coming from 77 countries – 60% of operators (on the total number of guest) – 27 conferences and meetings set in the events calendar of The Mall and Villa Quarzo, open to enthusiasts and professionals, featuring the presence of some of the most influential experts in the world. -25 events connected to Milano Fragrance Week


“Every year, as a result of a painstaking process of research and selection, we are in a position to offer our audience only the finest examples of artistic perfumery production”, states Maurizio Cavezzali, co-founder of Esxence and President of Equipe International. “Esxence is the benchmark event at world level: this is where the sector’s most important players meet; this is where trends are decided and here is where the up-and-coming brands destined for success make their débuts. In one edition after another, we concentrate our efforts on renewal and innovation, investing in and building on our experiences and analysing future trends. The major new features we are introducing this year demonstrate this: the Experience Lab and the Milano Fragrance Week are two important projects we have focused on and driven energetically. I am sure that this year’s edition will be hugely successful and bring us new stimuli for growth.”

“Over these ten years we gave to existing brands the opportunity to expand internationally, strengthen their commercial distribution, enhance their visibility and introduce new products through an exceptional showcase. We have also assured a future to research and innovation in the artistic perfumery as well as in cosmetics, performing very well at Experience Lab” – asserts Silvio Levi, co-founder of Esxence and President of the Technical Committee. “Our main goal is to foster the future of this sector, setting in advance the new trends: this is what happened with some brands showcasing in the early editions of Esxence and now turned into best sellers of mass-tige. We are the one and only international event portraying the entire sector and nurturing the olfactory culture through focused workshops, meetings and lectures”.

The concept chosen for this edition was Inspiration Flow, a title that expresses the essence of the event and of Artistic Perfumery. Linked together by the intimate similarity of the two terms in the Italian language (inspirare and ispirare), inhaling and inspiring are two principles that also have a strong active bond when we relate to a perfume, plunging us into a flow of emotions, thoughts and memories. Inspiration Flow is the impulse that enables mind and body to conceive and achieve something new: it is the instant when thoughts are clear and flow smoothly in the right direction. Esxence is the place where artistic perfumery shares its energy, inspirations and ideas, as well as a meeting point for business.
Globally, the share of the alcohol-based perfumery market enjoyed by Artistic Perfumery as a whole is approximately 10%. In Italy, the total turnover for artistic perfumery passed the threshold of €250 million in 2017, corresponding to 12% of the turnover in alcohol-based perfumery and 2.5% of the total Italian beauty business. As this sector has the potential to reach 2% of the beauty business turnover in every country, it has a real chance to develop several billion euros of turnover and give a stimulus to brands that keep faith with their original mission and/or are extremely innovative and committed to research.

April 25 th – 28 th 2019 The Mall, Piazza Lina Bo Bardi and Villa Quarzo, Via Joe Colombo, 6 Porta Nuova

Esxence The Scent of Excellence | Equipe International srl Corso Sempione 30, 20154 Milano Tel. +39.02.34538354 Fax +39.02.34538355 esxence@equipemilano.com

ŚLUZ ŚLIMAKA BIJO CLINIC. STANY EMOCJONALNE SKÓRY

Jak podpowiada Joseph Murphy w książce pt. „Potęga podświadomości”: ponieważ podświadomość jest siedliskiem nawyków, zmiana sposobu myślenia przyniesie poprawę jakości życia. Ja muszę uporać się z natręctwem związanym z oczyszczaniem skóry, co niestety wiąże się z jej okaleczaniem. Testuję zatem kosmetyki i medykamenty, które obiecują, że dzięki swoim właściwościom naprawczym przyniosą skórze ulgę. Z takim właśnie założeniem sięgnęłam po Serum Bijo Clinic ze śluzem i ikrą ślimaka, jojoba, olejem abisyńskim oraz witaminą E o właściwościach regenerujących. Kosmetyk dostarcza skórze proteiny i aminokwasy, poprawia metabolizm i rozświetla cerę.

BIJO to marka specjalistycznych kosmetyków profesjonalnych o właściwościach terapeutycznych. Dzięki zawartości wysokodozowanego śluzu ze ślimaka HELIX ASPERSA wspomagają pielęgnację skóry problemowej. Kosmetyki zalecane są na przebarwienia, blizny, trądzik, rozszerzone pory i oczywiście zmarszczki. W skład serii wchodzi m. in. maska, którą nakładam i pozostawiam na skórze. Działa niczym kompres, wygładza skórę i niweluje wszelkie zaczerwienienia.

Przypomnijmy, jak działa chemicznie śluz ze ślimaka. Otóż dzięki zawartości kolagenu i elastyny, najważniejszych białek budulcowych skóry, wiąże wodę i wygładza ją. Alantoina przyspiesza produkcję kolagenu i leczy skórę. Aminokwasy stymulują proces regeneracji. Kwas hialuronowy będąc materiałem budulcowym skóry, dba o jej odpowiednie nawilżenie. Witaminy A, C i E chronią skórę przed wolnymi rodnikami i uszczelniają naczynka. Kwas foliowy ma działanie antybakteryjne. I na koniec mocznik o podobnym działaniu, który przyczynia się też do nawilżenia skóry.

Zatem nie pozostaje mi nic innego, jak przetestować pozostałe preparaty BIJO CLINIC i sprawdzić, czy spodobają się mojej skórze. Pamiętajmy jednak, że zdrowie skóry zależy od naszego stanu emocjonalnego, czego jestem najlepszym przykładem. Według Biologii Totalnej np. trądzik jest związany z poczuciem winy, obwinianiem się, przyjmowaniem krytyki. Jeśli poradzimy sobie z naszymi traumami, wewnętrznymi bolączkami, wyleczymy też skórę. Rola naszej podświadomości jest w tym procesie bezcenna. Pamiętajmy, że sugestie innych nie mają nad nami władzy. A podświadomość może być podatna na sugestie świadomości. Najskuteczniejszą metodą jest więc myślenie harmonijne, twórcze, wypełnione miłością do nas samych. A wówczas podświadomość, będąca siedliskiem nawyków, upora się z negatywnymi myślami, zmieni je na pozytywne i przyniesie poprawę jakości życia. I z pewnością – naszego wyglądu! A jak mawiał Christian Dior – szczęście jest sekretem piękna!

Tamara Gotowicka, Beauty &Well-Being Coach

ACQUA DEL CONERO – KOSMETYKI WŁOSKIE

„Całowana przez słońce, kołysana przez fale morza… Lawenda, eksploduje niebieskawym fioletem i niezwykłym zapachem”. Rośnie na stokach CONERO, w przepięknym regionie Włoch – w Marche,  gdzie byłam na stypendium w  sąsiednim miasteczku, Recanati. Tam urodził się słynny pisarz romantyzmu, Giacomo Leopardi.  Na bazie lawendy z Conero stworzono serię kosmetyków – ACQUA DEL CONERO LAVANDA, które właśnie dzisiaj do mnie przyleciały prosto z Italii. Od razu zadzwoniłam do Francesca, który urodził się w tej przepięknej okolicy. Uśmiechnął się i przesłał mi zdjęcie, które niedawno zrobił żeby przypomnieć mi klimat tego malowniczego miejsca. Z niecierpliwością i zainteresowaniem otworzyłam piękne pudełko ze słynnym motywem przedstawiającym wzgórze Conero.

Z jego wnętrza poczułam zapach, zauroczył mnie. Zapach ulubiony, kojący. To właśnie aromat włoskiej lawendy, która zawdzięcza jego intensywność mikroklimatowi morskiemu. Rośnie i kwitnie latem na specjalnie przygotowanych terenach bio, na wysokości 500 m, zdobiąc zbocza góry Conero, nadając okolicy przepiękny lawendowy kolor. Niezwykłym walorem lawendy są jej właściwości oczyszczania (z łac. lavanda oznacza lavare – mycie, oczyszczanie). Dlatego kosmetyki na jej bazie polecane są do pielęgnacji skóry problemowej, skłonnej do podrażnień, zanieczyszczenia, czyli idealne są dla mnie! Zapach lawendy działa kojąco na zmysły, relaksuje i sprawia, że kosmetyki na jej bazie stosujemy z wielką przyjemnością. W serii Acqua del Conero oprócz olejku lawendowego wykorzystano m. in ekologiczny wyciąg z Aloe Vera, malwy, protein zboża. Do dyspozycji mamy płyn do kąpieli i do codziennego mycia włosów. Mydło w kostce i w płynie do dłoni oraz ciała, które od razu przetestowałam, wypełniając łazienkę przepięknym aromatem włoskiej lawendy. Do pielęgnacji skóry twarzy oraz ciała dołączono Scrub pachnący olejkiem migdałowym. Hmmm – poezja! Jest drobnoziarnisty o aksamitnej  konsystencji, którą zawdzięcza także masłu Karite’. Skóra stała się gładka w dotyku, nabrała zdrowego kolorytu. Kolejnym produktem w serii jest woda micelarna w sprayu, więc ciekawie się ją dozuje na wacik, do której dodano przeciwzapalny tymianek. Krem do twarzy o właściwościach odżywczych z Aloe Vera, olejkiem migdałowym, arganowym i kwasem hialuronowym ma niezwykle przyjemną lekką konsystencję i pachnie oczywiście lawendowo. Moja skóra od razu go polubiła! A na koniec został jeszcze krem do ciała, który można też stosować po opalaniu. Dzięki bogatej formule na bazie poprzednio wymienionych składników doskonale nawilża oraz łagodzi podrażnienia skóry. Natychmiast po kąpieli zaaplikowałam go na przesuszoną skórę. Od tej pory będzie w sypialni, zawsze pod ręką. Kosmetyki ACQUA DEL CONERO stworzone są przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów pracujących we włoskiej manufakturze. W składzie kosmetyków są substancje wyłącznie pochodzenia roślinnego z ekologicznych upraw. Od dzisiaj dołączam kosmetyki ACQUA DEL CONERO do moich FAV! Poniżej film przedstawiający okolice Monte Conero z piękną florą oraz melodią w tle, która mam nadzieję wprowadzi Was w błogostan i atmosferę – DOLCE VITA! A presto!

Tamara Gotowicka, Beauty&Lifestyle Coach

 

BEAUTY&LIFESTYLE COACH Tamara Gotowicka KOSMETYKA I KOSMETOLOGIA

BEAUTY IS MY DUTY. 20 lat minęło, jak jeden dzień! Moje ówczesne zainteresowania, pasje (o których zdałam sobie sprawę rozpoczynając pracę w miesięczniku  Twój Styl) nadal istnieją i rozwijają się.

17952499_1690818450935573_2644751745661716634_n

BEAUTY&LIFESTYLE COACH to tytuł, którym posługuję się zapraszając Was do mojego świata PIĘKNA. IL MIO MONDO DI BELLEZZA! Ten ogród istnieje nie tylko w mojej wyobraźni, ale także w Warszawie, w Podkowie Leśnej, gdzie nabieram sił i inspiracji w kontakcie z roślinami i kwiatami, o które dbam i z których czasami także wykonuję kosmetyki.

No i oczywiście robię im mnóstwo zdjęć, bowiem uwielbiam fotografować piękno. Utrwalać przeżycia, nie odmawiam sobie zdjęć, na których prezentuję rzeczy, które mi się podobają, ubrania, biżuterię, perfumy, kosmetyki, aranżację wnętrz, itd.

 

Propaguję ZDROWY STYL ŻYCIA, gdzie natura i szeroko pojęte piękno, sprzyjają URODZIE I DOBREMU SAMOPOCZUCIU!

Osoby, które mnie znają wiedzą, że interesuje mnie piękno w szerokim kontekście. Jestem humanistką, estetką, ITALOFILKĄ. Włochy to moja druga ojczyzna, ta duchowa! Stamtąd czerpię inspiracje i MIŁOŚĆ!

W kręgu moich zainteresowań jest sztuka, moda. Nie tylko skupiam uwagę na upiększaniu i trendach służących poprawianiu urody. Ale interesuje mnie przede wszystkim styl życia na wysokim poziomie intelektualnym! PIĘKNO połączone z przeżyciami estetycznymi, literaturą, sztuką, muzyką, aranżacją wnętrz, modą, dbaniem o zdrowie i miłość w związku!

Stąd od wielu lat na łamach czasopism kobiecych i mojego czasopisma KOSMETYKA I KOSMETOLOGIA  propaguję to wszystko, co służy poprawieniu nastroju. Dbanie o urodę. zdrowy styl życia, fitness (Jestem Beauty FITNESSKĄ! Ale TYLKO w wydaniu artystycznym, bo namawiam do tańca, pięknych ruchów, eksponowania kobiecości). Codziennie relacjonuję, co dzieje się na treningu.

16807565_1343885582348802_6885223372970070240_n

Po ponad już 20 latach pracy dziennikarskiej i edukacyjnej w branży związanej z pięknem (m. in w redakcjach czasopism kobiecych, takich jak: Twój Styl, Pani, Viva, Olivia, Samo zdrowie, Kosmetyka i Kosmetologia)  jestem nadal niewyczerpanym źródłem pomysłów i projektów edukacyjnych. Z pasją przygotowuję dla Was relacje z eventów, konferencji poświęconych URODZIE, ZDROWIU i STYLOWI ŻYCIA.

Swoją karierę rozpoczęłam od prasy kobiecej. Po pracy w wielu redakcjach, na różnych stanowiskach, w 2005 roku zostałam wydawcą Kosmetyki i Kosmetologii i pomysłodawczynią pierwszych kursów języka angielskiego i włoskiego branży kosmetycznej. Zwieńczeniem tego projektu był wydany w 2005 roku pierwszy podręcznik English for Beauty Therapists, wyd. PZWL.

Następnie w 2007 roku zainspirowana włoskimi klimatami tworzenia kosmetyków naturalnych, stworzyłam autorki program – WARSZTATY TWORZENIA KOSMETYKÓW NATURALNYCH O PIĘKNYCH ZAPACHACH, które prowadzę w połączeniu z przekazywaniem wiedzy z zakresu sztuki, literatury i muzyki.

Kolejną pasją mojego życia są ZAPACHY, którymi zajmuję się w ramach badań naukowych, analizując ich rolę w życiu człowieka w doktoracie na Uniwersytecie Warszawskim. Nawiązuję współpracę z włoskimi muzeami perfum. Niebawem ukażą się publikacje na ten temat i mam nadzieję, że ciekawe wykłady oraz warsztaty.

logo KIK najnowsze

Przekazywanie wiedzy jest moją pasją. Stąd warsztaty także z dziećmi i młodzieżą, w języku angielskim i włoskim, z którymi dzielę się pasją.

16997937_1360165300720830_9049969119340258005_n

Najnowszym moim autorskim PIĘKNYM, a zarazem PACHNĄCYM PROJEKTEM jest SENSUAL EXPERIENCE PROJECT – BEAUTY&HEALTH COACHING, nad którym pracuję z włoskimi ekspertami od psychologii pozytywnej i coachingu zdrowia. Jego myślą przewodnią będzie wzmocnienie naszych pozytywnych cech! Nauczenie się odważnego podejścia do życia wypełnionego pasją! MAXIMUM SELF DEVELOPMENT AND CONFIDENCE! A wszystko to w kontekście estetyki.

W  ramach tego projektu, oprócz wymienionych już tematów, będzie jeszcze jeden, którym się interesuję – RELACJE DAMSKO-MĘSKIE! Co by nie mówić… w przeszłości moja pięta ACHILLESOWA. Kobiecość to dar, który należy rozwijać i wspierać.

Moje motto – BEAUTY IS MY DUTY!

Arrivederci! Życzę miłych doznań i wielu inspiracji!

Tamara Gotowicka, BEAUTY &LIFESTYLE COACH, dziennikarka, wykładowca

Zapraszam do śledzenia stron www, instagrama, twittera, facebooka:

kosmetykaikosmetologia.pl

italiawposzukiwaniupiękna

perfumeme

cosmonews.pl

beautyenglish

 

 

ROSE ANONYM ATELIER COLOGNE

Rose Anonym marki Atelier Cologne to zapach kwiatowo-drzewny z odrobiną słodkości z 2012 roku. Moim zdaniem z gatunku tych orientalnych. Absolut wody kolońskiej o stężeniu 18 proc.

Jak wszystkie absoluty wód kolońskich tej marki, zapach Rose Anonyme czyli (tajemna róża) została tak opisana na opakowaniu:

„Rozpracowywała kod dostępu, gdy nagle drzwiczki się otworzyły. Nigdy jeszcze nie udało jej się skraść tak cennych kamieni. Zabrała je pozostawiając w ich miejsce różę o szczególnie charakterystycznym zapachu. Wiedziała, że ją rozpozna. Za chwilę ona będzie już daleko, a on znów ruszy w pościg…”

Nuty głowy: kalabryjska bergamotka, chiński imbir, esencja tureckiej róży
Nuty serca: absolut róży tureckiej, somalijskie kadzidło, akord drzewa agarowego
Nuty głębi: indonezyjska paczula, indyjski papirus, żywica benzoesowa z Laosu.

Dzięki słynnemu oud zapach ma charakterystyczną, dymną nutę, przez którą przebija się esencja róży. Kompozycja ta w pierwszej chwili skojarzyła mi się z Angel Thierry Mugler’a.

Twórca zapachu Jerome Epinette mówi, że jego styl odznacza się prostotą. Kocha naturę, jedzenie i eksperymentuje ze składnikami, przyprawami, czasami nawet osiągając efekt zaskoczenia. Epinette uwielbia w perfumach efekt silllage (żeby zapach ciągnął się jak… ogon). W kompozycji Rose Anonyme zastosował różę, kadzidło, imbir. Ciemne korzenne nuty, jak papirus, imbir dodają zapachowi charakteru. A bergamotka świeżości. Róża, główna bohaterka tej kompozycji, emanuje wonią wilgotnych płatków w połączeniu z afrykańskim akordem.

Różę kojarzymy z królową kwiatów. Już w starożytności wykorzystywano ją w kulcie pogańskich bogów, m.in. Adonisa i Afrodyty. W starożytnym Egipcie róża była utożsamiana z boginią Izydą. Starożytni Grecy opiewali piękno kobiety porównując ją do róży.  Symbolizowała ona piękno i tajemnicę. Doceniono jej właściwości aromaterapeutyczne, do czego przyczynił się na przełomie IX i X wieku Awicenna (zwany ojcem nowoczesnej medycyny), który jako pierwszy wydestylował olejek różany. W swoim dziele Canon medicinae (Kanon nauki Medycznej) podsumował wiedzę medyczną greckich i rzymskich poprzedników i podzielił się swoimi spostrzeżeniami, zalecając różane kąpiele na melancholię i bóle głowy oraz olejek różany w przewlekłym kaszlu i gruźlicy. W Izraelu wodę różaną stosowano do obmywania ścian Świątyni.  W średniowiecznej poezji i sztuce Matkę Boską przedstawiano jako różę.

W twórczości literackiej róża często występuje jako motyw miłości, odzwierciedla dynamikę uczuć bohaterów.  Jak słynna róża Małego Księcia. Włoscy pisarze od czasów najdawniejszych sięgali po symbolikę królowej kwiatów. Dante Alighieri porównał różę do rajskiej miłości. U D’Annunzia w powieści IL PIACERE, różany zapach Eleny, Andrea kojarzy ze średniowiecznym symbolem wyniosłości i arystokracyjnością. Tytuł słynnej powieści Umberto Eco Imię Róży nawiązuje do wersetu benedyktyna, Bernarda Morliacencjusza z XII wieku, który snuł rozważania na temat wartości życia. I właśnie róża zwycięża, jest odpowiedzią na tęsknotę ludzkich dusz, symbolem wiecznej miłości.

„Różo wezwana do życia

Na łące, wznosisz swą szyję,

Szkarłatem, pąsem rozkwitasz,

Powabu dumnie nie kryjesz,

Lecz chociaż blask twój w oczy bije,

Zły los na ciebie też czyha”.

Pięknym znanym motywem przedstawiającym różę jest obraz The Soul of the Rose brytyjskiego malarza, Johna Williama Waterhouse (1908). Zasłynął z portretów kobiet i postaci mitologicznych oraz literackich. W wieku pięciu lat wyjechał z rodziną z Rzymu do Londynu, gdzie potem studiował w Królewskiej Akademii Sztuki. Był przedstawicielem prerafelitów, stowarzyszenia założonego w Londynie w 1848 roku, którego program nawiązywał do sztuki odrodzonej moralnie, wzorowanej na twórczości mistrzów włoskiego renesansu. Stąd w obrazach Waterhousa atmosfera i kolory z dzieł włoskich mistrzów.

Tamara Gotowicka